Drahé a vážené slovenské železnice

Autor: Peter Pauliny | 17.10.2012 o 11:50 | (upravené 17.10.2012 o 14:07) Karma článku: 9,57 | Prečítané:  2169x

Nie som človek, ktorý sa rád a často sťažuje. Neznášam to, neznášam skeptikov, chronických sťažovačov, negošov a im podobné kreatúry, ktoré vidia svet len v čiernej a šedej farbe, vo všetkom hľadajú chybu a neponúkajú adekvátne riešenie, iba poukazujú na nedostatky. Takýchto ľudí sa stránim a robím všetko preto, aby som ich mal vo svojom okolí, čo najmenej. Nech idú odčerpávať energiu niekomu inému. Najradšej by som im po vzore indiánskych rezervácií prenajal nejaké územie, všetkých jedincov s týmito vlastnosťami sústredil tam a oplotil by som ho ostnatým drôtom. Uznávam, teraz som sa nechal uniesť a trochu som to prehnal. Aj keď na druhej strane, bez vánku sa ani lístok nepohne. Takže sťažovači a negoši sú predsa na tomto svete potrební. Žiaľ dnes sa k nim asi pridám aj ja. Chcem sa s vami podeliť o problém, ktorý určite nestojí za krízou európskej ekonomiky, nie je prekážkou k dosiahnutí svetového mieru a ani nie je príčinou niektorej z civilizačných chorôb.

 

Reč bude o výške hlasitosti hlásenia vo vlakoch. V poslednom čase častejšie cestujem vlakom, železničnú dopravu považujem za čistejšiu, ekologickejšiu, modernejšiu, zároveň pri cestovaní cítim nádych nostalgie a „starých zlatých časov". Pokiaľ mám možnosť voľby a  vlak nemá meškanie, takmer vždy si vyberiem cestu vlakom namiesto autobusu. Je tu však jeden problém, ktorý mi vadí, možno vadí iba mne a naozaj som iba chronický sťažovač, ktorý hľadá všade chybu. Neviem, či je celkom normálne, ak musia prebiehať hlásenia o príchode do staníc a zástaviek v takej výške a intenzite hlasitosti, v akej prebiehajú. Keď som sa na to opýtal kompetentného, teda slečny (alebo skôr pani) sprievodkyne, dostala sa mi odpoveď, taká typická slovenská: „Ja si svoje odhlásim po Zvolen, vo Zvolene sa menia sprievodcovia, vybavte si to sním." Mne to mohlo byť úplne jedno, pretože vo Zvolene som vystupoval. Zaujímavé je, že vo všetkých ostatných odvetviach dopravy sa dopravcovia snažia robiť všetko pre pohodlie a dobrý pocit zákazníka, aby sa zákazník k nim vracal a o zážitku z cestovania povedal aj svojim priateľom a známym, len u našich železníc to platí akosi naopak. Nielenže neudržujú status quo, ale snažia sa cestujúcemu cestu, čo najviac znepríjemniť. Zamýšľam sa, či ide naozaj o rešpektovanie nejakého nezmyselného interného predpisu posväteného európskymi normami a smernicami inspired by Hlava XXII, alebo iba o obyčajnú zlomyseľnosť sprievodcov. Nie som si istý, či je celkom v norme, ak sa každých pár kilometrov  z reproduktora, ktorého intenzitu nemožno regulovať, ani stíšiť ozve nepríjemný zvuk a za ním hlas, aby váženým cestujúcim oznámil, že nasledujúca zástavka bude Sliač- kúpele, alebo Zvolen- mesto. Niekoľko krát som si dokonca od sprievodkyne vypýtal a vypísal formulár, v ktorom poukazujem na problém, žiaľ asi to nepomohlo. Začiatkom mesiaca som cestoval zo Zvolena cez Žilinu do českého mesta Choceň, cestoval som tam vlakom s niekoľkými prestupmi. Stačí prejsť niekoľko stoviek kilometrov na západ a problém zmizol, hlásenia prebiehajú diskrétne, v primeranej výške hlasitosti. O čistote vozňov, ústretovosti sprievodcov a upravenosti  železničných staníc, asi ani nemá zmysel písať. Naspäť z Chocne som sa vracal cez Bratislavu do Zvolena, po Bratislavu príjemná cesta, po prestupe v Bratislave opäť slovenská klasika.

 

Drahé a vážené slovenské železnice, keď sa bude v televíznych novinách alebo cez iné médium vyplakávať nejaký váš hovorca alebo podobná figúrka, ako klesá záujem občanov o železničnú prepravu. Ako budete musieť začať prepúšťať, pretože niektoré trate sú nerentabilné a neziskové. Skúste si položiť protiotázku, čo ste urobili preto, aby bola železničná doprava pre cestujúceho atraktívnejšia a aby sa k vám cestujúci rád vracal? Ste len ďalším príkladom toho, ako to vyzerá keď spojí kapitalistické zmýšľanie menežérov s kvalitou služieb na úrovni socialistických krajín, až krajín tretieho sveta.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

V starostlivosti o srdce patríme medzi najhorších v Európe. Pozrite si rebríček

V prieskume Slovensko získalo nízke známky pre zlý životný štýl svojich obyvateľov a aj dlhé čakacie lehoty na vyšetrenia.

EKONOMIKA

Prvá banka prelomila tabu a zvýšila úroky na hypotékach

Zvyšovanie úrokov vraj nesúvisí so zmenami Národnej banky.


Už ste čítali?